lauantai 24. syyskuuta 2016

Kuulumisia pallon toiselta puolelta

Moikka! 

Alkuun pahoittelut siitä, että edellisestä tekstistä on kolme viikkoa ja reilut... ne on menny täällä päin ohi hujauksessa. Oon aika usein aatellut että voisin kirjoitella tänne kuulumisia mutta aina on unohtunut tai väsyttänyt liikaa. Arkielämä on pyörähtänyt käyntiin, crosscountry treenit on alkanu myös, ei oo iso joukkue (8 oppilasta), mutta silti kiva treenata. Oon myös alkanut ymmärtämään vähän enemmän oppitunneilla, tällä tarkoitan sitä, että mun ei enää tarvitse lähettää kavereille tekstaria jossa kysyn että oliko ne matikan tehtävät läksyjä vai tehäänkö ne seuraavana päivänä tunnilla. Suurin osa mun luokkalaisista on onneks tosi auttavaisia ja tunneilla saa usein työskennellä ryhmässä. Pari viikkoa sitten perjantaina oli myös kauden eka jenkkifutis -matsi, mun elämän eka! Oli kivaa vaikken ymmärrä miten peli etenee, mutta se kyllä muuttuu jossain vaiheessa. Tänään oli journée pédagogique, eli päivä jolloin ei ole koulua, mutta mullapas oli. Syy siihen on se, että meillä oli tutustumispäivä ala-asteen 5 - ja 6 -luokan oppilaille. Mun kaveri pyys mut mukaan auttamaan, enkä nähnyt siitä olla menemättä. Oltiin siis yhden ryhmän kanssa ja kierreltiin eri pisteillä: urheilua, kieliä, tieteitä, ei tosiaan mitään rakettitiedettä. Oli kiva toimia täälläkin päin maailmaa "tutorina" yhden päivän.

Sanoin kertovani Céline Dionin konsertista, joten sen teen. :) Oli tosi kiva ilta vaikka taivaalta ripotteli vähän väliä (konsertti oli ulkona). Fiilis oli tosi hyvä ja vaikken tuntenut kaikkia lauluja niin nautin! Ja tottakai Céline lauloi My Heart Will Go On:in, sillon tuli otettua niitä videoita jossa laulaa ite taustalla ja kuullostaa ihan karseelta, mutta hei minkäs sille mahtaa kun nauttii hetkestä...

Cèline

Viime viikonloppuna käytiin Montréalissa ja mulla oli myös ensimmäinen tapaaminen muitten mun alueella olevien AFS:laisten kanssa. Tapaaminen ei ollut Montréalissa, joten lauantaiaamuna mä ja host -siskoni ajettiin takaisin kotikaupunkiin, ja illalla takaisin Montréaliin. Muut vaihtarit olivat kivoja, meitä on Suomesta, Italiasta, Espanjasta, Brasiliasta, Intiasta, Thaimaasta, Meksikosta, Costa Ricasta, Sveitsistä ja Itävallasta. Meen myös tulevana lauantaina aamupalalle mun yhteyshenkilön kanssa, päästään vaihtelemaan vähän kuulumisia. 

AFS Trois-Rivières <3

Mutta nyt lisää Montréalista. Oli ihanaa käydä siellä vihdoin vaikka ei ehditty nähdä paljoa, vähän shoppailtiin ja käveltiin kaduilla muttei sen enempää, eli siis tosi pikainen käynti. Sunnuntaiaamuna ennen lähtöä käytiin kaupungin keskellä olevalla pienellä Mont Royale nimisellä vuorella. Siellä on paljon ulkoilureittejä ja hienot maisemat tietysti! Seuraavalla kerralla kun mennään Montréaliin haluan mennä juoksemaan siellä jos päivä sallii. :) Puiston on suunnitellut sama henkilö (Frederic Law Olmsted) kuin New Yorkin Central Parkin, joten ei ihme että oli samaa näköä. En oo hirveen hyvä selittelemään asioita joten alla on kuvia (kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa heh). 

Muistuttaa mua vähän eräästä kaupungista, arvaatteko mikä? 

Lisää Montréalia 

En nyt keksi mitä muuta kirjoittelisin tähän, aloitan varmaan heti tän jälkeen uuden tekstin jossa kirjoitan lisää, tää on nyt jo valmiiks ihan sekamelska kun kesti niin pitkään saada valmiiksi...

-Iris

1 kommentti:

  1. Kuulostaa että sulla on ollut siellä tosi kivaa! Toivottavasti kirjoittelet pian lisää :)

    VastaaPoista